á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Treść Genów i edukacji daje nam do zrozumienia, że lepsze efekty i rezultaty uczniowie osiągaliby, (...) gdyby system edukacji odpowiadał predyspozycjom genetycznym każdego z nich. Autorzy proponują, by szkoły rozwijały zdolności uczniów, szły torem ich indywidualnych uzdolnień.
Na bliższą uwagę zasługują Rozdział IV („…i liczenie”) oraz VI poświęcone predyspozycjom matematycznym i przyrodniczym. W rozdziale V możemy zapoznać się z treściami dotyczącymi dziedziczenia sprawności fizycznej, w kolejnych zaś - na temat pewności siebie, motywacji, ciekawych pomysłów rozszerzania specjalnych potrzeb edukacyjnych by płynnie przejść do przełomowych koncepcji genetyki i uczenia się (Rozdz. XI). Część II niniejszej publikacji dotyczy praktyki oraz pomysłów dla polityki edukacyjnej.